Středočeský kraj ve spolupráci s Ministerstvem kultury se rozhodl přiblížit odkaz Bohumila Hrabala moderním způsobem. Při příležitosti otevření muzea v jeho rodném domě vznikl projekt interaktivní mobilní aplikace, která návštěvníkům umožňuje prozkoumat místo i jeho atmosféru formou digitálního zážitku.
Cílem bylo vytvořit uživatelsky přívětivou aplikaci, která osloví široké publikum včetně netechnických uživatelů a nabídne jim interaktivní pohled do minulosti.
Dodali jsme kompletní digitální řešení – nejen mobilní aplikaci, ale i veškerý obsah včetně grafiky a video produkce.
Aplikace umožňuje návštěvníkům:
Aplikace byla vyvinuta s využitím herního engine Unity, což umožnilo optimalizaci pro různé typy zařízení a plynulý chod na všech platformách a především důraz na kvalitní grafiku ve 2D i 3D.
Digitální průvodce oživil Hrabalovo Kersko a přiblížil ho široké veřejnosti. Interaktivní prvky pomáhají návštěvníkům lépe poznat Hrabalův život a literární inspirace. Muzeum tím získalo inovativní formu vzdělávání.
Technologie přibližují minulost současným generacím.
Hlavní výzvou bylo vytvořit aplikaci, která zaujme návštěvníky různého věku a technických dovedností. Zaměřili jsme se proto na intuitivní uživatelské rozhraní a snadné ovládání.
Další výzvou bylo přesné mapování prostoru a zajištění plynulé navigace v interiéru, což jsme vyřešili integrací technologie Bluetooth iBeacona GPS.
Projekt Po stopách Hrabala ukázal, jak lze propojit historii a moderní technologie. Tento koncept lze dále rozvíjet a přenášet na další kulturní památky a turistické atrakce, kde může podobně oživit historii a nabídnout návštěvníkům nové způsoby poznávání.