Reference

EAACI Events : Mobilní aplikace pro velké konference

Web projektu
Web projektu

Cílem projektu bylo vytvořit mobilní aplikaci, která usnadní účastníkům orientaci na pravidelně pořádaných konferencích. Aplikace měla jednak  zobrazovat harmonogram, detaily řečníků a informace o konferencích, za druhé zastřešovat více konferencí najednou (online i hybridní režim). Chtěli jsme nabídnout intuitivní prostředí a integrovat SDK třetích stran, jako je CometChat. S rozvojem projektu aplikace dosáhla více než 28 obrazovek, z nichž každá nabízí specifické funkce.

Projekt v číslech
1
test 1
2
test 2
3
Test 3
Naše řešení

Při realizaci jsme zvažovali vývoj nativních aplikací odděleně, ale nakonec jsme zvolili Kotlin Multiplatform Mobile (KMM) díky možnosti sdílení business logiky mezi platformami. Tento přístup umožnil efektivnější vývoj a konzistentní uživatelský zážitek.

Klíčové aspekty našeho řešení zahrnovaly :

1) KMM: První produkční projekt s tímto přístupem a s novou architekturu na iOS i s novým UI frameworkem na Androidu.

2) Strapi: Nasazení systému pro sdílení dat mezi backendem a webovou částí, přizpůsobené našim potřebám díky důkladnému debugování a úpravám.

3) Koordinaci mezi týmy zabývajícími se mobilní vývojem, backendem a webovým řešením.

Výsledek

Aplikace se setkala s nadšením klienta, který ocenil nejen její funkčnost, ale i uživatelskou přívětivost. Díky KMM jsme dosáhli efektivního vývoje a zároveň jsme získali cenné zkušenosti s novou technologií. Výsledná aplikace nyní podporuje účastníky konferencí v online i hybridním režimu a díky její modularitě je snadno rozšiřitelná.

Výzvy
a nové zkušenosti

Projekt přinesl řadu výzev, které vyžadovaly kreativní přístup a týmovou spolupráci. Bylo to poprvé, co jsme použili Kotlin Multiplatform Mobile (KMM) a sdílený modul pro business logiku. Tento přístup byl pro iOS tým zcela nový a přinesl nečekané problémy, jako zamrzání a nekompatibilitu. Testovací tým zase poprvé vyzkoušel intenzivní testovací den s 12 lidmi, kteří procházeli plánované i náhodné scénáře v uzavřené místnosti.  Backendový systém Strapi, nasazený ve verzích 3 a 4, fungoval v některých oblastech odlišně, než jsme očekávali, což si vyžádalo časté debugování a úpravy „krabicového“ řešení. Mobilní vývojáři a analytici museli úzce spolupracovat s backendovým a webovým týmem, což vyžadovalo pečlivé plánování a efektivní komunikaci.

Naše další práce

Zobrazit vše
Zobrazit vše